Om våre reparasjoner

Hva ligger i 1 stk klesreparasjon?

1 stk. klesreparasjon (349,-) gir én reparasjon på ett plagg. Dersom du ønsker å reparere flere feil på ett plagg, eller flere plagg, må du bestille tilsvarende antall klesreparasjoner.

Klesreparasjoner som omfattes av tilbudet

- Påsying av inntil fire nye knapper, eller én ny trykknapp.

- Sy igjen eller lappe to små eller ett stort hull.

- Sy igjen eller lappe én rift i stoffet.

- Sy igjen søm på maks to steder.

- Bukse som er slitt i skrittet og trenger lapping.

- Reparasjon eller bytting av inntil to hemper.

- Reparasjon av lommestoff i én lomme.

- Sette på lapper på albuer på genser eller jakke.

- Legge opp bukseben. Du må selv lage en brett og feste denne med en sikkerhetsnål som viser hvor mye buksen skal legges opp. Det holder at dette gjøres på ett av buksebena.

- Klesplagg som omfattes av reparasjonene over: skjorte, bukse, genser, jakke, kjole, skjørt og bluse.

Klesreparasjoner som ikke omfattes av tilbudet

- Bytting eller reparasjon av glidelås.

- Reparasjon av vanntett tøy.

- Reparasjoner på plagg i skinn.

- Bytting av for i kåpe.

- Reparasjon av klesplagg som kostet over 3000 kroner ved kjøp. 

- Reparasjon av selskapskjoler, brudekjoler, bunad og andre dyre klær til spesielle anledninger.

- Vi reparerer foreløpig kun klær, så sko, sekker, vesker, og lignende reparerer vi ikke.

- Andre reparasjoner som ikke er nevnt under listen over ("Klesreparasjoner som omfattes av tilbudet").

Øvrig info

Ved å sende inn en bestilling til oss legger vi til grunn at du har lest denne informasjonen, og at plaggene du leverer inn er i henhold til retningslinjene over. Dersom vi mottar reparasjoner som faller utenfor retningslinjene forbeholder vi oss retten til å kansellere ordren og returnere plagget. Kunden vil få pengene tilbake.

Spørsmål og svar

Hvorfor har dere bare én pris?

Den tradisjonelle måten å prissette reparasjon på gjøres ved at skredderen tar en vurdering av hver enkelt skade før hun kommer med et prisestimat. Ettersom denne modellen ikke fungerer på nett (siden kunden betaler allerede ved bestilling), har vi måttet tenke nytt rundt prissetting. Vi tester nå derfor ut om én pris kan gjøre det lettere for kundene våre å bestille reparasjon.

Kan jeg få pristilbud på en reparasjon som ikke faller innunder fastprisen?

Tidligere var det mulig å be oss om å få et pristibud på en reparasjon som falt utenfor kategoriene vi oprererte med på nettsiden vår. Dette er ikke lenger mulig, så vi tar kun imot reparasjoner som står oppført under listen "Klesreparasjoner som omfattes av tilbudet" (se over).

Hvor lang tid tar reparasjonen?

Vi gjør vårt ytterste for å reparere plagget ditt så raskt som mulig. Plagget vil senest være ferdig reparert tre uker etter det ble hentet hos deg. Du vil bli varslet så snart plagget er ferdig reparert. Se egen info om leveringstid fra arbeidsstedet ditt dersom dere har hente- og leveringsordning via jobben.

Hvem reparerer plagget mitt?

Plagget ditt repareres av skredder med svennebrev.

Hvordan bestiller jeg henting og levering?

For de som bestiller henting hjemme i Oslo:

Henting bestilles etter du har gjennomført din bestilling. Du vil motta en bekreftelsesmail med link til å avtale tid for henting. Når plagget ditt er ferdig reparert vil du motta en ny link for å avtale levering.

For de som velger å levere selv i Sporveisgata 23:

Vi har samarbeid med butikken Repertoire som har åpent 12-18 på hverdager og 11-17 på lørdager. Du kan levere når du ønsker i butikkens åpningstid. 

For de som leverer inn på arbeidsplassen:

Du kan levere inn på innleveringsstedet når du ønsker. Vi henter og leverer via dette stedet til gitte tidspunkter. Du vil bli varslet når reparasjonen din er ferdig reparert og levert tilbake til innleveringsstedet.

Bor du utenfor Oslo?

Tjenesten vår er dessverre foreløpig kun tilgjengelig i Oslo.

Hvordan kan jeg komme med kommentarer til hvordan jeg ønsker reparasjonen utført?

Når du bestiller reparasjon ber vi deg beskrive hva slags reparasjon du ønsker i tekstboksen. Vi ber deg også beskrive hva slags plagg du skal ha reparert, og hvor på plagget skaden er.

Dersom du har ytterligere kommentarer til bestillingen din kan du trykket deg inn på handlevognen din (denne finner du øverst i høyre hjørne). Der kan du legge inn instruksjoner eller ønsker i boksen under "Spesielle instruksjoner for bestillingen". 

Jeg finner ikke reparasjonen jeg ønsker å få utført. Tar dere imot andre bestillinger?

Vi tar foreløpig kun imot reparasjoner som oppgis under "Klesreparasjoner som omfattes av tilbudet" her.

Reparerer dere skinn?

Foreløpig tilbyr vi dessverre ikke reparasjon av skinn.

Kan jeg reparere en sekk, bag eller veske hos dere? Og hva med sko?

Foreløpig samarbeider vi kun med skredder, som betyr at vi ikke har anledning til å ta imot andre reparasjoner enn klær. Vi ser på muligheten for å utvide til øvrige produktkategorier etter hvert. 

Hvor kan jeg bestille fra?

Foreløpig tilbyr vi kun henting og levering av reparasjonen din i Oslo.

Tilbyr dere tilpasninger?

Vi tilbyr foreløpig ikke tilpasninger.

Andre spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurte på? Send oss en melding via chatten nederst i høyre hjørne.